Det nya ekolodet har en flärp, som gör att öppningen stängs om vatten skulle trycka på. Detta gör att man slipper ha lodet nerfällt och kan montera det efter sjösättningen
Förra året ville båten leka ubåt. Av någon konstig anledning trycktes ekolodet in och vattnet strömmade in. Det var en äldre modell och det kom in många liter innan jag skulle gå ner i ruffen. DÅ såg jag någon dm vatten på durken.
I år kom vattnet in så sakteliga då jag fuskat lite och använde gamla genomföringen. Jag hade bytt ”inkråmet” men det räckte inte.


