Ekolodet

Man behöver ofta en hjälpande hand

Det nya ekolodet har en flärp, som gör att öppningen stängs om vatten skulle trycka på. Detta gör att man slipper ha lodet nerfällt och kan montera det efter sjösättningen

Förra året ville båten leka ubåt. Av någon konstig anledning trycktes ekolodet in och vattnet strömmade in. Det var en äldre modell och det kom in många liter innan jag skulle gå ner i ruffen. DÅ såg jag någon dm vatten på durken.

I år kom vattnet in så sakteliga då jag fuskat lite och använde gamla genomföringen. Jag hade bytt ”inkråmet” men det räckte inte.

Jag tänker det kan vara svårt att dra den nya kabeln till displayen, så det blir nog enklast att bara skarva ihop dom

Eller hur !?

NEJ. Det lutar åt att jag måste ta mig till Hjertmans i S-vall